Forum www.speedrower.fora.pl Strona Główna www.speedrower.fora.pl
Ogólnopolskie Forum Speedrowerowe
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rower.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.speedrower.fora.pl Strona Główna -> Ogólnopolskie Forum Speedrowerowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gluchy
Kadet



Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Nie 22:23, 12 Lut 2012    Temat postu:

tak dokładnie Lukson. Podesłałem swoją starą ramę do mielca (prawdę mówiąc ona też była w mielcu robiona Very Happy ) i grzecznie poprosiłem o skopiowanie jej i pospawanie nowej identycznej dla mnie Smile jakoś tak się do niej bardziej przywiązałem do tego kształtu tylnego widelca standardowy tylny widelec Mielca jakoś do mnie nie przemawia Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hajasz
Junior



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:00, 12 Lut 2012    Temat postu:

Lancuchy pologniwowe dostepne sa w roznych grubosciach. 3/32 komponuje sie dosc dobrze z cienkimi zebatkami. Ale fakt jest faktem, nie najlepsze sa pod wzgledem sztywnosci. Zgodze sie takze ze 34/18 jest sporo bardziej wymagajace od 30/16 i roznica jest odczuwalna. 30/16 bardziej przypomina 33/18 niz 34/18. Ale i tak wszystko zalezy od treningu i to czym sie w te pedaly napieprza. Jeden sie przesiadzie i pozamyka wszystkich nie czujac roznicy, drugi mniej atletyczny bedzie sie z tym zmagal, albo potrzebowal bedzie wiekszej ilosci czasu na adaptacje. Moim skromnym zdaniem, jezeli ktos posiadzie kompletna kontrole nad przelozeniem 34/18, bedzie na najlepszej drodze do sukcesu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
martinez
Kadet



Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 0:10, 13 Lut 2012    Temat postu:

Dartmoor, którego miałem okazję używać był właśnie 1,2''x 3/32'' więc względnie cienki. Zdecydowanie lepiej współgrał z zębatkami. Ale nie dał zupełnie rady pod kątem wytrzymałości. Wg mnie jedyny plus półogniwa to możliwość idealnego dopasowywania go do napinaczy i klasycznych haków, w miarę rozciągania się ogniw. Przez ostatnie lata używałem łańcuchów półogniwowych. W 2010 założyłem 3/32’’ klasyczny i możecie mi wierzyć lub ale poczułem delikatną różnicę pod nogą. Chodzi o omawiany przeze mnie efekt „gumy”, którego nie było w tym przypadku.

A jeśli chodzi o przełożenia to wielu myśli, że na lżejszym przełożeniu jeździ się lżej. No okej, pojedynczy ruch nie wymaga tyle siły ale to właśnie na lżejszym przełożeniu, ze względu na większą kadencję i sumę pedałowań w ciągu 4ch okrążeni, powoduje większe zmęczenie niż w przypadku ciężkich przełożeń. Odkąd założyłem 34/18 rower stał się stabilniejszy kiedy przyśpieszam na stojąco. To jest ogromny plus. Nogi oczywiście musiały przyzwyczaić się do większego oporu ale to jest właśnie cud adaptacji. To jedyne z czym trzeba się zmierzyć po zmianie na cięższe przełożenie. No i oczywiście należy się też nastawić psychicznie. Ale po solidnych treningach głowa jest spokojniejsza.
W kwestii doboru przełożenia trzeba zostawić też trochę miejsca na indywidualne predyspozycje zawodnika. Sądzę też, że jeśli ktoś decyduje się na ciężkie przełożenie np. 34/18 musi zrobić wszystko aby rower był jak najlepiej przygotowany , zarówno pod względem redukcji oporów (np. dobre piasty) jak i próbować lajtować sprzęt. Pozostaje też kwestia wysokości opony. Bo na Maxxsie to przełożenie bardzie przypomina 32/16. Czuć różnicę na nowym cx pro i zjechanym a co dopiero na takim balonie. Dodam jeszcze, że 34/18 to najcięższe przełożenie jakie proponuje w naszym sporcie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez martinez dnia Pon 0:12, 13 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Somsiad
Szkółkowicz



Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pią 15:30, 06 Kwi 2012    Temat postu:

Jak zmienic dlugosc korby aerozine, w jaki sposob mozna przekrecic ten wklad ALS ? Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bajbus
Senior



Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Zielona Gora / Glasgow

PostWysłany: Sob 14:02, 07 Kwi 2012    Temat postu:

Po prostu wyciagnac wklad i odwrocic w druga strone Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.speedrower.fora.pl Strona Główna -> Ogólnopolskie Forum Speedrowerowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin